עתירה מנהלית – מענה למבקשי מקלט בלשכת רשות האוכלוסין באילת
ביולי 2020 עתרנו לבית המשפט המחוזי מרכז בדרישה שרשות האוכלוסין וההגירה תכבד את התחייבויותיה לבית המשפט העליון ותעניק שירות למבקשי מקלט המתגוררים בעיר אילת בלשכתה בעיר.
עם פרוץ מגיפת הקורונה בישראל, סגרה רשות האוכלוסין וההגירה את לשכותיה לקבלת קהל. לאחר תום הסגר הראשון וההכרזה על ההקלות, היא פתחה את שערי לשכתה בעיר אילת, אך לישראלים בלבד, ולא למבקשי מקלט תושבי העיר שעד למשבר הקורונה חידשו את אשרותיהם בלשכה בעיר. זאת, בניגוד להתחייבויותיה בבית המשפט העליון כי בשל מרחק הלשכה והצורך בנגישותה – תיוותר פתוחה עבור מבקשי מקלט המתגוררים באילת. כך, מבקשי מקלט תושבי אילת שאיבדו את אשרותיהם הופנו ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה בבני ברק. לאחר שמספר פניות ששלח המוקד לרשות בעניין זה נותרו ללא מענה, עתרנו לבית המשפט המחוזי מרכז.
ב-5 באוגוסט 2020 פורסמה בהארץ כתבה אודות העתירה, אשר בעקבותיה הגיש ח”כ עופר כסיף שאילתה למשרד הפנים בנוגע לסגירת לשכת רשות האוכלוסין באילת בפני מבקשי מקלט. ב-13 באוגוסט 2020 הגיעה תגובתו של יוסי אדלשטיין, ראש מנהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה. בתגובה נאמר כי מבקשי מקלט תושבי אילת שאיבדו את אשרותיהם ועל כן לא יכולים לחדש את האשרה באמצעות אתר הרשות – יוכלו מעתה לתאם תור לקבלת קהל בלשכה באילת.
ב-13 בספטמבר 2020, התקבלה תגובת הרשות לעתירה, ובה אושרו דבריו של אדלשטיין, כי מבקשי מקלט תושבי אילת שאיבדו את אשרותיהם יוכלו לתאם תור ללשכת הרשות בעיר.