hotline post image

פנייה לממשלה בעקבות הודעת שרת הפנים על הסרת ההגנה הקבוצתית מעל מבקשי מקלט מקונגו

לאחר ששרת הפנים איילת שקד הודיעה כי תסיר את ההגנה הקבוצתית מעל מבקשי מקלט מקונגו, פנינו יחד עם ארגונים נוספים לשרת הפנים, לשר החוץ יאיר לפיד ולמנכ”ל רשות האוכלוסין וההגירה תומר מוסקוביץ, בבקשה לבטל את החלטת השרה, לאור המצב הקשה והפרת זכויות האדם המתמשכת בקונגו, כמו גם לפרסם את התשתית העובדתית עליה התבססה החלטת השרה.

דיווחים רשמיים רק מהימים האחרונים מראים כי בשנה האחרונה חלה החמרה במצב זכויות האדם בקונגו. דוחות רשמיים מלמדים כי בקונגו עדיין נפוצות פרקטיקות חמורות, בין היתר של הרג שרירותי ללא משפט, העלמות של אזרחים, עינויים וענישה אכזרית ובלתי אנושית, תנאי מאסר מסכני חיים, רדיפה של מתנגדים פוליטיים, פגיעה נרחבת ובלתי חוקית באזרחים, חטיפות, שימוש בילדים על ידי קבוצות חיילים חמושות, אלימות מבוססת מגדר כלפי נשים וילדים, סחר בבני אדם ועבדות ילדים. זו גם עמדתה החד משמעית של נציבות האו”ם לפליטים, בעלת המומחיות להעריך את המצב העדכני במדינות המוצא של מבקשי מקלט.

הפנייה הוגשה בשיתוף עם היא”ס ישראל, א.ס.ף – ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל, רופאים לזכויות אדם, האגודה לזכויות האזרח בישראל ו-ARDC.

לקריאת הפנייה המלאה

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
x