hotline post image

נלחם כאילו הם חלק מאיתנו – כי זה בדיוק מה שהם

חברים וחברות יקרים,

מבקשי המקלט שהגיעו לישראל לפני 10-5 שנים הפכו לחברינו, לעמיתים, לעובדים ולשכנים שלנו. הם למדו את שפתנו, את מערכת התחבורה הציבורית והמנהגים שלנו. הילדים שלהם הולכים לבית הספר עם ילדים ישראלים, הם לומדים את ההיסטוריה של העם היהודי, שרים התקווה, מתחפשים בפורים ואוכלים תפוח בדבש בראש השנה. אלה רק חלק מהסיבות, שבגללן אנחנו נאבק כדי למנוע מהממשלה להעלות אותם אזוקים על מטוסים. אנחנו נאבק כפי שמעולם לא ראיתם. נלחם כאילו הם חלק מאיתנו – כיוון שזה בדיוק מה שהם.

משרד הפנים הודיע שמבקשי מקלט יקבלו החל מה – 1 בפברואר התראות המודיעות שיש להם 60 יום לעזוב את המדינה. מי שייסרב – ייכלא. כל מי שלא הגיש בקשת מקלט עד ה-1 בינואר לא יהיה מוגן מהגירוש, למרות שמערכת המקלט אינה נגישה כלל זה למעלה משנה. ב-2 בינואר הועבר למשרד לביטחון פנים תקציב עצום כדי להוציא תכנית זו לפועל. רשויות ההגירה פרסמו הליך מפורט, בו כתוב שנשים וילדים יהיה פטורים מהגירוש – אך רק לעת עתה. ב-3 בינואר נתניהו הודיע שהוא כבר אינו בטוח אם כליאה היא פתרון טוב מספיק, ושהוא בודק אפשרות של העלאת אנשים למטוס כשהם אזוקים.

אם מישהו תוהה האם היום הזה יגיע – עליו להתעורר. היום הזה כבר כאן! בשבוע שעבר נפגשו עם ארגונים עמיתים כדי לשוחח על הצעדים הבאים. אנחנו זועמים, ובצדק. איזה סוג של אנשים שולח פליטים למותם? איזה סוג של אומה חותמת על אמנת הפליטים, ואז חוזרת בה?

היו בטוחים – אנו נאבק בזה בכל הכוח, כיוון שהמחקרים שלנו מראים – גירוש לרואנדה הוא עניין של חיים ומוות. האם אתם איתנו?

הנה שלושה דברים שאתם יכולים לעשות עכשיו:
–>חתמו על העצומה
–>תרמו עכשיו – לא נוכל לעשות זאת בלי עזרתכם

–>עקבו אחרינו בפייסבוק כדי להתעדכן במאבק!

במקרה הטוב – הממשלה תראה שאין לה תמיכה מהציבור בישראל ובעולם ובשקט תשנה את תכניותיה. במקרה הרע – נוכל להסתכל לחברינו בעיניים כשהם מובלים למטוסים, ונאמר להם את האמת: עשינו הכל, אבל באמת כל מה שיכולנו לעשות.

שלכם,
רעות מיכאלי
מנכ”לית

x